Administratie & Financiën
VvE Beheer Haarlem & omstreken heeft ruime ervaring in administratieve en financiële zaken. Enkele voorbeelden:
Ledenadministratie
- Bijhouden van het register van alle eigenaren en huurders.
- Versturen van een welkomstbrief met eventuele leefregels aan nieuwe leden/huurders.
- Gegevens bij een eigendomsoverdracht aan de notaris verstrekken.
Financiële administratie
- Ontvangst en controle van alle facturen
- Voorleggen losse facturen aan bestuur/ penningmeester
- Verrichten van betalingen.
- Verwerken van boekingen in de administratie.
- Administreren van de bankrekening.
- Bijhouden mutaties in reserve fondsen.
VvE Beheer Haarlem kiest ervoor dat de reservefondsen daadwerkelijk beheerd worden door een bestuurslid en een eigenaar. Veiligheid gaat voor alles. - Opstellen van de jaarstukken, balans en exploitatierekening.
- Opstellen van een begroting en signaleren van overschrijdingen.
- Incasseren van de servicebijdragen en eventuele extra bijdragen.
- Uitvoeren van debiteurenbeheer. Signaleren van betalingsachterstanden en het in gang zetten van incassomaatregelen.